Корекційні вправи та ігри для молодших школярів із ЗПР

22.04.2020

Поради психолога

Oднією з умов успiшної корекцiї психiчного розвитку дитини з порушенням інтелекту, є комплексний підхід. Прaцюючи нaд уcуненням певної особливості в iнтелектуальній дiяльнoстi учня, необхiднo усвідoмлювати тiсний взаємoзв'язoк та взаємoзалежнiсть мiж oкремими пcихiчними функцiями. Практичнo немoжливo рoздiлити poзвитoк cприймання, миcлення, пам'ятi тa iнших функцiй, cпочатку зайнявшись oднiєю, a пoтім іншoю. Чим би ми не зaймaлиcя з дитинoю, ми рoзвиваємo її психіку в цілoму, тoму, щo cприймaючи річ, дитинa тут же зaпaм'ятовує її зoвнiшнiй вигляд, нaзву, дiї з нею, oсмиcлює її нaлежнiсть дo певнoї групи вже вiдoмих прeдметiв.

Оскільки у молодших школярів ведучою діяльністю є гра, то доцільно створити таку систему ігрових вправ і завдань, які б одночасово активізували мовленнєву діяльність і пізнавальні процеси, викликали інтерес і зацікавленість дітей.

Кожна дидактична гра виконує різні функції - збагачує пізнавальний досвіт дітей, розвиває сприйняття, увагу, пам'ять, мислення і мовлення .

ІГРИ ТА ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ СПРИЙНЯТТЯ ПРОСТОРУ

ВПРАВА 1. Відгадай і намалюй

  • На дотик відгадати фігури, що знахо­дяться в мішечку (пласкі, з картону або фа­нери), назвати їх, а потім намалювати.
  • Розкладають геометричні фігурки, од­накові з тими, що лежать у мішечку. Показуємо будь-яку фігуру і просимо дістати з мішечка таку ж.

ВПРАВА 2 . Виклади фігури з паличок

Спочатку дають дітям зразок, а потім забирають, щоб відтворити фігури по пам'яті.


ВПРАВА 3 . Уважно слухай і намалюй

Називаються геометричні фігури із вказівкою їхнього місця на аркуші. Діти ма­ють замалювати їх на вказаному місці згід­но з інструкцією (вгорі ліворуч трикутник, праворуч від нього квадрат, у центрі коло тощо).

ВПРАВА 4 Лабіринт

  • Допомогти зайчику знайти моркву.
  • Якою дорогою діти йдуть до школи?

ВПРАВА 5.  Домалюй предмети

Попросити дітей назвати, а потім дома­лювати предмети, зображені на малюнках. Можна заштрихувати або розфарбувати їх.

ВПРАВА 6. Упізнай, що зображено

Перед дитиною лежать картинки, на яких знайомі зображення дано не повністю. По­просити дітей подумати і сказати, що вони впізнали, кому належать ті чи інші елементи зображення.

ІГРИ ТА ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ СПРИЙНЯТТЯ ЧАСУ

ВПРАВА 1.   Котра година?

Використовуючи іграшковий годинник, попросити дітей визначити час на годинни­ку, а потім поставити стрілки за вказівками педагога.

ВПРАВА 2.   До чого відноситься?

Узяти картинки із зображенням пори року і картинки із зображенням таких предметів: саней, лиж, човна тощо. Дитина має назвати предмет і підкласти до картинок із відповід­ною порою року.

ВПРАВА 3. Визначити час

На табличках написано: ніч, ранок, день, вечір; на картках зображені ситуації, що від­повідають певній частині доби. Пропонується дитині визначити, коли відбувається дія, зображена на картках, і підкласти їх до від­повідної таблиці.

ІГРИ ТА ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ СПРИЙНЯТТЯ КОЛЬОРУ

ВПРАВА 1.   Добери відповідну пелюстку

Перед дитиною кладуть картку із зобра­женням декількох квіток (ромашка, волош­ка, мак, соняшник), у кожної з яких бракує однієї пелюстки. Вони додаються окремо. Запропонувати дитині знайти їхню квіточку з урахуванням кольору і форми. Підбери горщик для квітки.

ВПРАВА 2.   Упізнай за кольором

Пропонуються смужки різного кольору. Потім показати контури предметів (листя, огірок, кавун, волошка, лимон тощо). Дитина має показати смужку відповідного кольору.

ВПРАВА 3.   Знайди у вазі фрукти (за кольором)

  • Хто назве більше предметів?
  • Що буває червоним?
  • Що буває зеленим?
  • Що буває жовтим?
© 2020 «Інклюзивно-ресурсний центр» Яблунівської селищної ради
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати