Всесвітній день психічного здоров'я
На 10 жовтня припадає Всесвітній день психічного здоров'я, який відзначають з 1992 року з ініціативи Всесвітньої федерації психічного здоров'я. В нинішній час , період війни в Україні, всі люди нашої держави знаходяться в умовах постійної психологічної напруги, яка негативно впливає на якість життя. Психологічний стан та психічне здоров'я під час військових дій є вкрай важливим. Люди переживають виснаження, спустошення, втому, тривогу, паніку.
ДИТЯЧА ПСИХІКА - НАЙВРАЗЛИВІША!
Діти добре відчувають будь-які зміни в поведінці своїх батьків, навіть якщо ті вдають, що нічого не відбувається.
Шановні дорослі, дослухайтесь до порад:
- Ні в якому разі не приховуйте правди, будьте відвертими, не вигадуйте свої варіанти подій, а головне - запевніть дітей в тому, що зробите все, аби їх захистити.
- Дотримуйтесь старих традицій спілкування (Вітання. На добраніч. Що цікавого? тощо)
- Обмежте доступ до новин в інтернеті, ТБ .
- Залучайте дітей до діяльності, до допомоги, до піклування про інших, догляд за тваринами. Акцент робіть на позитиві, на ресурсі, наскільки це можливо.
Батьки дітей з особливими освітніми потребами стресовані вдвічі, адже їм і раніше було непросто в їх соціалізації та навчанні. А тепер можливості батьків зменшились, натомість діти потребують більшої уваги, тоді як ресурс батьків падає. Як батькам дітей з особливими освітніми потребами підтримувати їх психологічний стан. Чи говорити з ними про війну? Так. Про війну говорити обов'язково. Неінформованість або неправильна інформованість породжує додаткові страхи та тривоги. Як підтримувати дитину з особливими освітніми потребами? Брак системного навчання в закладах освіти та доступу до корекційних занять, зв'язку зі звичними педагогами спричиняє додаткове напруження у батьків. Проте самі батьки не помічають, як багато рутинних справ, які можуть стати навчальними для дитини: побутові навички і самостійність; соціальний розвиток, спілкування;ігри, уподобання. Для цього не потрібні окремі педагоги, достатньо замученості батьків. Натомість результат від перенесення акценту з академічних досягнень на побутові є платформою для розвитку навичок для життєвої адаптації. Тож підтримка дитини з ООП базується на рутині і буденності.
ВАЖЛИВО
Для дитини з особливими освітніми потребами :
- Створити розклад дня (бажано в картинках). Такий розклад не лише створює стан передбачуваності для дитини, допомагає зняти її тривожність, але й дає підтримку психічній рівновазі дорослогоІгрова діяльність (активні рухливі ігри, сенсорні, настільні ігри, сюжетно-рольові.
- Малювання, ліплення, аплікації, тощо.
- Ігри - це важлива платформа для всебічного розвитку дитини та зняття емоційного напруження. Ігри з дітьми з особливими освітніми потребами зміцнюють їх психічне здоров'я, а отже, забезпечують стан психічного, фізичного та емоційного благополуччя.
Шановні батьки! Любіть та вірте в своїх дітей! Бережіть їх психічне здоров'я! Щоденно даруйте посмішки один одному!